

Squeek Lights tworzy przestrzeń Ruby Stage z głowicami Elation
W lipcu ubiegłego roku firma Squeek Lights zajmująca się oświetleniem przekształciła część swojego nowego obiektu w Middlesex w stanie New Jersey w Ruby Stage - przestrzeń, w której znajdują się światła od Elation: Dartz 360 i Artiste Picasso, pod kontrolą NX2. Scena szybko przyciągnęła klientów chcących stworzyć muzyczne streamingi na żywo i produkcje wideo. Ruby Stage został teraz zmodernizowany i oferuje klientom profesjonalną przestrzeń, która świetnie prezentuje się przed kamerą.
Scena powstała już jakiś czas temu i dobrze służyła naszym klientom, ale chcieliśmy wdrożyć nowy projekt - powiedział Victor Zeiser, założyciel i partner zarządzający w Squeek Lights. Udało nam się m.in. cofnąć horyzont, co daje nam większą głębię sceny, a tym samym szersze ujęcie i lepsze kąty widzenia kamery. Jest to elegancka konstrukcja, która zwiększa przestrzeń i naprawdę dobrze wygląda w obiektywie.
Dartz w konfiguracji liniowej
Oprawy Dartz i Picasso są ponownie kluczowymi elementami projektu, tym razem ustawionymi w linie, które lepiej wpływają na odbiór i sprawiają, że zestaw wygląda na większy. Dla inspiracji Zeiser odwołuje się do transmisji na żywo z listopada, August Burns Red, do której Squeek Lights dostarczył urządzenia.
Po tym, jak zobaczyłem, jak wygląda Dartz w tym programie, wszystko ułożone liniowo, pomyślałem, że w sklepie musimy zdwoić sprzęt.
W związku z tym, głównym celem przeprojektowania jest linia 12 opraw Dartz zwisających z kratownicy z odpowiadającą linią opraw ustawionych na podłodze, co daje w sumie 24.
Picasso wypełnia całą przestrzeń światłem
Głowice ruchome LED Artiste Picasso pracują jako główne spoty: 8 na kratownicy na górze i 5 w środkowej pozycji sceny, w tym jedno urządzenie w punkcie centralnym.
W tak wielu teledyskach mamy solowego artystę, a moim głównym celem było umieszczenie jednego Picassa jako centralnego oświetlenia kontrowego. Moim zdaniem różnica między jasną wiązką pojedynczego światła a dwoma oprawami dzielącymi środek jest ogromna.
Zeiser przypomina teledysk, który niedawno nakręcili, w którym użyli pierścieniowego gobo w Picassie razem z pryzmatem, aby pięknie wypełnić ujęcia kamery.
Duża soczewka Picassa wygląda na jeszcze większą, gdy wrzuci się do niej pryzmat. To był wspaniały efekt wizualny z przodu urządzenia, który po prostu wypełnił całą przestrzeń światłem.
Ruby Stage zawiera również 16 paneli ADJ 32 Hex Panels siostrzanej firmy Elation, używanych do tworzenia przyjemnych dla oka świetlnych matryc z mapowanych pikseli, a także blinderów i świateł bocznych.
Obsidian NX2 z łatwością radzi sobie z nowymi zestawem oświetleniowym
Ruby Stage jest wykorzystywana do koncertów PPV (pay per view) na żywo, nagrań muzycznych i nagrań teledysków, a zespoły często przyjeżdżają z własnym Light Designerem, co Zeiser uwielbia, ponieważ daje mu szansę zobaczenia, jak inni używają świateł w nowej konfiguracji. Czasami jednak on i jego partnerzy ze Squeek Lights, Ben Jarrett i Steve Kosiba, sami zajmują się programowaniem. Opcje sterowania oświetleniem obejmują kompaktowy kontroler NX2 firmy Obsidian Control Systems lub inną, większą konsolę.
Steve Kosiba jest wielkim zwolennikiem platformy Obsidian i programuje swoje show na NX2, a także zajmuje się mapowaniem pikseli Dylos - mówi Zeiser. Nasz mały NX2 ma wystarczająco dużo Universów, abyśmy mogli w pełni zaprogramować wszystkie światła na platformie w trybie full pixel, z czym nasza większa konsola ma problemy. NX2 radzi sobie z tym z łatwością i naprawdę przyjemnie się na nim pracuje.
Scena z kompletnym oświetleniem, korzystna cenowo
Zespoły takie jak Motionless in White, The Wonder Years, June Divided i ManDancing ,a także zespół AJR wykorzystały tę przestrzeń, podczas inauguracyjnego wystąpienia prezydenta Bidena i występu w wieczornym programie telewizyjnym.
To świetny sposób na ponowne nawiązanie kontaktu z fanami i zapewnienie klientom pełnego sprzętu koncertowego w bardzo przystępnej cenie. Dla nas jest to sposób na rozwijanie naszych umiejętności i pokrycie niektórych kosztów bieżących.
Innym powodem przeprojektowania, mówi Zeiser, jest to, że niektóre zespoły, które korzystały z tego miejsca zeszłego lata, powróciły i użyły go ponownie z konfiguracją, która wygląda inaczej.
Ruby Stage jest ciekawym przystankiem na drodze Zeisera i jego zespołu, ale przyznaje, że jest to tymczasowe rozwiązanie i nie może się doczekać ponownego użycia świateł w trasie, miejmy nadzieję, że tego lata.
W rzeczywistości prawdopodobnie będziemy mieć więcej zespołów wykonujących pełne próby produkcyjne w naszym sklepie, teraz, gdy niektórzy z naszych klientów zauważyli, że naprawdę możemy zorganizować coś takiego, czego nie byliśmy w stanie zrobić z naszym starym zestawem oświetleniowym. To była okazja, aby zobaczyć, do czego naprawdę zdolna jest nasza firma.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR
Pon - Pt: 08:00 - 16:00
