

Instalacja z industrialnym wdziękiem - Cameo w Live Music Hall w Kolonii
Ponad 30 lat temu na terenie dawnego obszaru przemysłowego w Kolonii-Ehrenfeld powstał wielofunkcyjny obiekt eventowy z salą koncertową i imprezową. Od tamtej pory Live Music Hall, bo o nim mowa, organizuje różnorodne wydarzenia na żywo - od parnych nocy tanecznych po koncerty wysokiego kalibru i może pomieścić do 1200 osób.
Popularne miejsce zostało niedawno wyposażone w nową technologię oświetleniową, która jest zgodna ze stylem architektonicznym budynku. W tym celu firma SP-Veranstaltungstechnik wykorzystała profesjonalne reflektory punktowe ZENIT Z120 G2 PAR oraz reflektory F4 Fresnel firmy Cameo.
Specyficzne wyzwania
Architektura Live Music Hall jest daleka od głównego nurtu i konsekwentnie zachowuje swoją wyjątkową wartość rozpoznawczą. Podczas renowacji skupiono się na tym, aby mimo zmian nie przekształcić sali w standardową salę koncertową. Jeśli chodzi o technologię oświetleniową, istotne było stworzenie synergii między charakterystycznymi, znanymi cechami, w tym wartością rozpoznawczą, a współczesną technologią.
Do tej pory oświetlenie frontowe składało się z 24 opraw PAR 64, każdy o mocy 1000 W. Pomimo dużej liczby jednostek, istniejące reflektory zapewniały w najlepszym razie jedynie niejednolite oświetlenie sceny. Ustawienie oświetlenia było również niezwykle czasochłonne i żmudne.
![[img:5]](/img/artykuly/zdjecia/cameo-zenit-z120-g2-par-f4-fresnel-109689.webp)
To, w połączeniu z wysoką emisją ciepła na scenie i wysokimi kosztami energii, uświadomiło wszystkim, że stara technologia oświetleniowa musi odejść w zapomnienie. Sören Mölleken i Paul Juffa z SP-Veranstaltungstechnik mieli już wspaniałe doświadczenia z Cameo w przeszłości:
Zainstalowaliśmy Cameo F2 T w kościele, aby zapewnić stałą konfigurację transmisji na żywo i nie mieliśmy żadnych problemów wizualnych ani funkcjonalnych. Od tego czasu konsekwentnie używamy produktów Cameo.
Paul Juffa - Współwłaściciel SP-Veranstaltungstechnik
Styl retro z nowoczesną interpretacją
Aby zachować estetykę, Paul Juffa i jego kolega Sören Mölleken ponownie zastosowali podwójny projekt listwy PAR64 ze starej koncepcji oświetlenia i zastąpili energochłonne reflektory 24 reflektorami Cameo ZENIT Z120 G2 LED PAR. Specjaliści od oświetlenia byli pod wrażeniem nie tylko ponadczasowego wyglądu PAR64 ZENIT Z120 G2, ale także jego trwałego i elastycznego silnika RGBW COB LED, szerokiego zoomu 7-55° i jednolitego mieszania kolorów. W celu zapewnienia szerokiego i spójnego oświetlenia sceny zastosowano także sześć zewnętrznych reflektorów Fresnela Cameo F4 T PO IP sterowanych na słupach.
Reakcje operatora oraz pierwszych gości koncertu potwierdziły nam, że postawiliśmy na właściwego konia - ZENIT Z120 G2 i F4 TPO IP to świetny wybór.
Sören Mölleken - SP-Veranstaltungstechnik
![[img:6]](/img/artykuly/zdjecia/cameo-zenit-z120-g2-par-f4-fresnel-109690.webp)
Oszczędność i łatwa konserwacja
Zarówno zużycie energii, jak i wytwarzanie ciepła zostały znacznie zredukowane, przy czym strumień świetlny pozostał taki sam, a koszty konserwacji zmalały. Warto dodać, że dzięki stopniowi ochrony IP65 reflektory Cameo są zabezpieczone przed wysokim poziomem emisji pyłu i gwarantują długą żywotność przy niskich kosztach serwisowych.