
Poznaj z góry koszty budowy scenografii. Oprogramowanie CAPTURE nie tylko dla teatrów
W dobie znacznych cen energii, wysokich kosztów prób i budowy scenografii, rozsądnym wydaje się zwrócić uwagę na specjalistyczne programy komputerowe, umożliwiające symulację realistycznych scen, sprawdzenie i zaprogramowanie oświetlenia, wykonywanie dokumentacji technicznej i finalnie obliczenie kosztów. Jednym z najbardziej popularnych programów jest obecnie CAPTURE, którego grono użytkowników teatralnych dynamicznie się powiększa.
Grudniowa promocja!
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani tym rozwiązaniem, prosimy o kontakt.
Przygotujemy specjalną ofertę.
Dla wszystkich grudniowych klientów:
szkolenie w polskiej wersji gratis + 10% rabat.
Więcej o oprogramowaniu znajdziecie w poniższych relacjach video.
Dystrybucja Capture w Polsce:
Mediam Sp. z o.o
Oferta dla instytucji edukacyjnych:
Instytucje edukacyjne mogą korzystać z jednej licencji w dowolnej edycji na nieograniczoną
liczbę stanowisk w jednej lokalizacji. Twoja instytucja musi być szkołą średnią, szkołą wyższą,
uniwersytetem lub szkołą akredytowaną przez państwo.
Przed zakupem skontaktuj sie z nami!
Tel: +48 12 269 29 74
email: [email protected]
Poznaj niektóre możliwości aplikacji CAPTURE:
Rysunki
- możliwość importu i skalowania niestandardowych symboli w formacie SVG.
Raporty
Możliwość tworzenia automatycznych raportów dotyczących kabli, zawierające listę wymaganych przewodów.
Pomiary
Tryb pomiarów idealny jest do szybkiego pozycjonowania oraz jednorazowych pomiarów, a także robienia pomiarów odległości
- Pomiary mogą teraz składać się z wielu punktów, mogą się kumulować lub nie.
- Mieszane jednostki SI zostały usunięte.
Przesunięcia i odległości poniżej 1m wyrażone są w mm, pozostałe w metrach. Dodano nowy rodzaj pomiarów, umożliwiający pomiar przekroju kratownicy oraz koordynatów punktów podwieszeń. Pozwala również wybrać konkretną jednostkę miary.
Wizualizacja:
Kamery
Zapis pozycji kamer do szybkiego przywoływania. Pozycje zapisać można do dowolnego widoku.
- Tryb DMX dla kamer. Nowy tryb pozwala na przywoływanie pozycji kamer z dowolnym preferowanym czasem, tłumieniem i krzywą dla płynniejszych przejść.
Wizualizacja urządzeń
Nowy tryb renderowania apertury. Przeprojektowane soczewki mają teraz wygląd przypominający szkło z ostrymi kształtnymi powierzchniami.
- Dodano przesunięcie soczewek projektora i sterowanie nimi, a także poprawiono biblioteki
- Dodano definicje pryzmatów w bibliotece.
- Koła animacji posiadają teraz bardziej precyzyjne definicje
- Dodano kontrolę kolorów CIE, czyli obsługę urządzeń z addytywnym mieszaniem kolorów poprzez kontrolowanie współrzędnych CIE xy.
Lasery
Obsługa plików ILDA. Odtwarzacze wideo zostały przemianowane na odtwarzacze multimedialne i teraz obsługują również pliki ILDA (*.ild) dla projektorów laserowych.
Rendering
Dodano obsługę EDR i HDR dla monitorów rozszerzonym zakresie dynamiki.
- Możliwe jest teraz renderowanie w systemie macOS filmów do HDR w formacie H.265 Rec.2100 HLG
- Ulepszono mapowanie tonów, zintegrowane z najnowszym ACES 1.3. Nasycone błękity są mniej podatne na przejścia w magentę.
- Zapobieganie usypianiu komputera podczas renderowania.
- Ulepszenie wydajności, większa ilość klatek na sekundę.
Okablowanie
Możliwość wyróżniania przewodów. Dzięki nowej pozycji w bibliotece możliwe jest projektowanie, mierzenie, planowanie oraz rysowanie przebiegów przewodów w projekcie.
Biblioteka
Nowe narzędzie Line snapper do przyciągania linii, pozwala na tworzenie takiego samego zachowania, gdy urządzenia łączone są z kratownicą lub rurami. Możliwe jest używanie tej funkcji zarówno dla rusztowań jak i kratownicy
- Dodano teraz możliwość tworzenia niestandardowych elementów CAD kratownicy, takich jak między innymi płyty podstaw, balasty, podpory, narożniki, tuleje lub mocowania silników.
- Dodawanie kategorii symboli zakładek w bibliotece. Możemy teraz podzielić swoje kategorie dla urządzeń i symboli, a także możliwe jest tworzenie subkategorii.
- Nowa dystrybucja biblioteki. Możliwe jest teraz pobranie i zainstalowanie jej osobno za pośrednictwem zakładki w bibliotece bez konieczności korzystania z przeglądarki oraz konieczności ponownego uruchomienia. Zmniejszono również znacząco jej rozmiar.
Grupy
Dodano możliwość grupowej zmiany pozycji i rotacji. Można umieszczać je w scenach lub ukrywać, co wpływa na wszystkie obiekty w grupie. Można je również przypisać do ruchomych opraw. Grupom nie można przypisywać warstw, warstwy przypisywane są do obiektów.
- Obiekty i grupy można dodawać do już istniejących grup za pomocą „przeciągnij i upuść”. Obiekty i grupy można dowolnie usuwać z grup.
- Dwukrotne kliknięcie obiektów i grup w grupach, przechodzi w dół po każdym dwukrotnym kliknięciu. Nadal możliwe jest bezpośrednie wybranie obiektu, niezależnie od tego czy jest on przypisany do grupy czy nie, używając klawisza Ctrl/Cmd.